.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعیین سهمیه بنزین شهریور ماه

همزمان با تثبیت قیمت و سهمیه بنزین شهریور ماه خودروهای شخصی و عمومی، طرح ساماندهی سهمیه بنزین برخی از خودروهای عمومی و موتورسیکلتها کلید خورده است
سهمیه و قیمت بنزین نیمه یارانه ای خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی شهریور ماه امسال بدون تغییر تثبیت شده است و پیش بینی می شود تا ساعت 24 دوشنبه 31 مرداد ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.

بر این اساس شهریورماه سالجاری بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی و عمومی با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان و میزان سهمیه های همچون مرداد ماه تعیین شده است.

همچنین برای در سومین ماه فصل تابستان برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.

در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن انکه تاکنون هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.

همچنین با توجه به اجرای اختصاص سهمیه بنزین منطقه ای خودروهای عمومی و تاکسی، شهریور ماه سالجاری هم سهمیه بنزین نیمه یارانه ای تاکسی های استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و شهر تهران حدود 20 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر در این مدت سهمیه بنزین تمامی تاکسی های برون شهری کشور هم حدود 20 درصد نسبت به تیر ماه افزایش یافته است ضمن آنکه دولت با افزایش این سهمیه ها در مجموع 400 هزار لیتر سهمیه بیشتر بنزین در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می دهد.

از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته استفاده از این فراورده نفتی حدود هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر همزمان با به پایان رسیدن موجودی بنزین یارانه ای (کمتر از 200 میلیون لیتر)، استفاده از بنزین نیمه یارانه ای و آزاد با نرخ 400 و 700 تومانی در سطح کشور افزایش یافته است.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نشان می دهد از ابتدای امسال به طور میانگین روزانه بیش از 10 میلیون لیتر بنزین با قیمت 700 تومانی، 43 تا 45 میلیون لیتر با قیمت 400 تومان و کمتر از دو میلیون لیتر بنزین با نرخ یارانه ای 100 تومان در سطح جایگاههای کشور مصرف شده است.

پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.

طرح جدید دولت برای ساماندهی سهمیه بنزین

به گزارش مهر، یکی از سیاستهای کلان دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اصلاح و مدیریت سهمیه بنزین خودروهای عمومی است.

محمدرویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشتر در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سه مرحله فراخوان برای ساماندهی سهمیه سوخت وانت بارهای عمومی و شخصی، گفته بود: آن دسته از وانت بارهای عمومی که در سامانه حمل و نقل عمومی ثبت نام نکرده اند در مرداد ماه با 25 درصد کاهش سهمیه بنزین مواجه خواهند شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه اگر در زمان تعیین شده وانت بارهای عمومی در سامانه های تعیین شده ثبت نام نکنند سهمیه بنزین آنها مطابق با وانت بارهای شخصی واریز خواهد شد، تاکید کرد: دولت قصد دارد سهمیه بنزین اختصاص یافته به تاکسی و وانت بارها صرفا در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

از سوی دیگر با انتشار فراخوانی تمامی موتورسیکلتها دارای پلاک قدیمی حداکثر تا اول مهر ماه برای تعویض پلاک و دریافت سهمیه بنزین نیمه یارانه ای زمان دارند.

بر این اساس آن دسته از موتورسیکلتهای دارای پلاک قدیمی با عمر بالای 10 سال باید نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند که در این صورت سهمیه بنزین یارانه ای به آنها اختصاص پیدا نخواهد کرد.

منبع: مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.